§ 1 Definicje
Określenia użyte w regulaminie oznaczają:
- Regulamin – niniejszy Regulamin sprzedaży Biletów lub Towarów w Portalu.
- Portal – portal Zbrojownia KS Skaut , działający pod domeną: zbrojownia.ksskaut.pl, prowadzony przez Operatora.
- Operator – Klub Sportowy „SKAUT”. z siedzibą w Bielsku-Białej (43-300), przy ulicy 1 Maja 19, numer NIP 9372679292, numer REGON 072342003.
- Wydarzenie – zawody sportowe, trening strzelecki lub każde inne wydarzenie o charakterze sportowym, treningowym lub organizowane przez Organizatora, na które Bilety dostępne są za pośrednictwem Portalu.
- Organizator – osoba lub podmiot będąca organizatorem Wydarzenia.
- Klient – osoba lub podmiot dokonująca Rezerwacji Biletów w Portalu.
- Rezerwacja – usługa polegająca na czasowym zablokowaniu wskazanych przez Klienta miejsc na Wydarzenie oraz związana z tym sprzedaż Biletów i Towarów, z określeniem sposobu ich dostarczenia wraz z informacją o statusie zamówienia.
- Blankiet Biletowy – bilet na Wydarzenie w formie papierowej wydrukowany na specjalnym papierze z odpowiednimi zabezpieczeniami.
- Bilet PDF – bilet na Wydarzenie w formie elektronicznej.
- Bilet – Blankiet Biletowy lub Bilet PDF upoważniający Klienta do wstępu na Wydarzenie, którego dany bilet dotyczy.
- Towary – inne towary i upominki związane z Wydarzeniem lub działalnością statutową Operatora biorącym udział w Wydarzeniu,
- Opłata Serwisowa – opłata należna Operatorowi z tytułu korzystania z Portalu przez Klienta celem dokonania Rezerwacji w wysokości określonej w podsumowaniu Rezerwacji.
- UPK – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827).
- RODO – ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
- UŚUDE – Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144 poz. 1204)
§ 2 Zakres obowiązywania Regulaminu
- Regulamin dotyczy wszystkich Rezerwacji dokonanych za pośrednictwem Portalu.
- Dokonanie Rezerwacji jest jednoznaczne z akceptacją Regulaminu.
- Klient potwierdza zapoznanie się z Regulaminem, poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w Portalu podczas dokonywania Rezerwacji.
- Regulamin został przygotowany zgodnie z art. 8 ust. 1 pkt 1 UŚUDE oraz celem spełnienia obowiązków informacyjnych przedsiębiorcy w umowach zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość, które Operator jako przedsiębiorca jest zobowiązany przekazać na podstawie art. 12 ust. 1 UPK.
- Regulamin określa zasady utworzenia konta Klienta w Portalu, a następnie korzystania z usług stałych Portalu.
- Regulamin został przygotowany zgodnie z art. 8 ust. 1 pkt 1 UŚUDE oraz celem spełnienia obowiązków informacyjnych przedsiębiorcy w umowach zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość, które Operator jako przedsiębiorca jest zobowiązany przekazać na podstawie art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827).
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.06.2020 r.
§ 3 Proces zakupu Biletów i Towarów
- W celu dokonania Rezerwacji i zakupu Biletów oraz Towarów Klient:
- dokonuje wyboru Wydarzenia z listy dostępnej w Portalu,
- dokonuje wyboru miejsc z dostępnych na dane Wydarzenie,
- podaje swoje dane, tj. imię i nazwisko, adres, numer licencji PZSS, adres poczty elektronicznej i telefon kontaktowy,
- potwierdza zapoznanie się z Regulaminem poprzez zaznaczenie pola wyboru,
- jeżeli dla danego Wydarzenia dostępne są Towary, ich listę Klient widzi pod opisanymi wyżej danymi i może dodać je do Rezerwacji.
- Przed zatwierdzeniem Koszyka Klient widzi w Portalu jej podsumowanie z określoną kwotą do zapłaty.
- Klient akceptuje warunki Rezerwacji poprzez przycisk „Kupuję i płacę”.
- Klient ponosi odpowiedzialność za prawdziwość i prawidłowość danych, o których mowa w ust. 1.
- Rezerwacja ma charakter czasowy i ważna jest przez czas wskazany w § 5 ust. 6, który wynika z wybranej formy płatności.
- Operator przesyła na adres poczty elektronicznej Klienta wskazany zgodnie z ust. 1 lit. c) podsumowanie Rezerwacji oraz Regulamin.
- Klient dokonuje zapłaty kwoty wynikającej z Zamówienia zgodnie z wybraną przez siebie formą płatności.
- Po otrzymaniu pełnej kwoty wynikającej z Zamówienia Operator dostarcza Potwierdzenie zakupu biletu i Towary do Klienta zgodnie z § 6.
§ 4 Forma Biletów
- Bilety na Wydarzenia mogą być dostępne w formie Blankietów Biletowych, Biletów PDF lub Faktur.
- Klient zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy numeru rezerwacji, ustalonego samodzielnie hasła i nieudostępniania osobom trzecim pliku ani wydruku Biletu PDF lub faktur, co za tym idzie zobowiązuje się do ochrony biletu elektronicznego przed wszelkimi próbami kopiowania, skanowania i powielania.
§ 5 Formy płatności i termin ważności Rezerwacji
- Operator oferuje następujące formy płatności za Bilety i Towary z Rezerwacji: płatność internetowa (on-line) przelewem lub kartą płatniczą,
- Dostępne formy płatności na dane Wydarzenie z tych określonych w ust. 1 podane są w trakcie dokonywania Rezerwacji.
- Płatności internetowe (on-line) realizowane są przez współpracujący z Operatorem podmiot świadczący usługi akceptacji płatności kartami płatniczymi i/lub przelewów internetowych.
- Nazwa podmiotu/podmiotów współpracujących z Operatorem, o których mowa powyżej znajduje się w Portalu i widoczna jest dla Klienta podczas procesu zakupu Biletów i Towarów opisanych w § 3. Niezbędne dla wykonania umowy jest przekazanie temu podmiotowi danych osobowych Klienta w zakresie: imię, nazwisko, e-mail.
- Data i godzina ważności Rezerwacji jest maksymalnym punktem czasu, do którego system Operatora oczekuje na potwierdzenie dokonania płatności od operatora płatności on-line lub na zaksięgowanie wpłaty na rachunku bankowym Operatora. Termin ten jest zależny zarówno od czasu pozostałego do rozpoczęcia Wydarzenia, jak i od wybranej formy płatności i jest każdorazowo wskazywany w e-mailu z potwierdzeniem Rezerwacji.
- Jeżeli w okresie ważności Rezerwacji, o którym mowa powyżej, liczonym od momentu zaakceptowania Rezerwacji przez Klienta zgodnie z § 3, całkowita należność wynikająca z Rezerwacji nie zostanie uiszczona, nieopłacona Rezerwacja jest anulowana. W takim przypadku Operator nie ponosi odpowiedzialności wobec Klienta za brak możliwości zakupu biletów na wybrane Wydarzenie lub brak biletów w wybranej przez niego pierwotnie cenie.
- Operator ma prawo do anulowania rezerwacji w następujących przypadkach:
- wcześniejszego zakończenia sprzedaży biletów na dane Wydarzenie na wniosek Organizatora,
- istnienia innych rezerwacji tego samego Klienta na dane Wydarzenie, które nie zostały opłacone.
- odwołania wydarzenia z ważnych powodów (np. pogoda, zbyt niska ilość sprzedanych biletów, zdarzenia losowe, epidemiologiczne)
- Dane osobowe Klienta są przetwarzane w celu zawarcia umowy kupna – sprzedaży Biletów lub Towarów; zawarcie umowy z Klientem następuje w momencie zapłaty pełnej kwoty należności wynikającej z Rezerwacji.
- Operator przyjmuje przelewy w złotych.
- W przypadku płatności w innej walucie lub płatności w złotych z rachunku prowadzonego przez bank poza Polską Klient powinien wybrać opcję podziału kosztów przelewu zagranicznego/walutowego taką, aby pełna kwota należności została zaksięgowana na rachunku Operatora.
- Jeżeli Klient przeleje środki w związku z Rezerwacją w sposób inny niż określony w ust. 12 i 13, Operator zwróci je na rachunek nadawcy–Klienta odejmując od kwoty przelewu koszt realizacji takiej płatności pobierany przez bank Operatora.
§ 6 Formy i warunki dostarczenia Biletów i Towarów
- Dostępne są następujące formy dostawy:
- dla Towarów: za pośrednictwem operatora pocztowego przesyłką rejestrowaną oraz za pośrednictwem podmiotu świadczącego usługi przesyłek kurierskich,
- dla Biletów PDF: pocztą elektroniczną na adres poczty wskazany przez Klienta zgodnie z § 3 ust. 1 lit. c).
- Towary dostarczane są tylko na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Terminy dostarczenia, z zastrzeżeniem ust. 6, są następujące:
- w przypadku Towarów dostarczanych za pośrednictwem operatora pocztowego: minimum 3 a maksimum 14 dni roboczych,
- w przypadku Biletów PDF dostarczanych pocztą elektroniczną: maksimum 1 dzień roboczy od momentu otrzymania pełnej kwoty wynikającej z Rezerwacji zgodnie z § 5.
- W przypadku Biletów PDF Operator przesyła na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta zgodnie z § 3 ust. 1 lit. c) w załączniku do wiadomości.
- Klient po otrzymaniu Biletów zobowiązany jest sprawdzić poprawność danych na Biletach z danymi podanymi podczas Rezerwacji zgodnie z § 3.
- Wszelkie stwierdzone niezgodności zidentyfikowane przez Klienta w trakcie sprawdzania, o którym mowa powyżej powinny być zgłoszone Operatorowi zgodnie z § 8.
§ 7 Odwołane Wydarzenia i zwroty
- Zwroty Biletów możliwe są jedynie w przypadku:
- odwołania Wydarzenia albo
- zmiany daty, miejsca lub znaczącej zmiany godziny Wydarzenia.
- W przypadkach innych niż opisane w ust. 1 zwroty Biletów nie są możliwe – Klient nie ma prawa odstąpienia od umowy.
- W przypadku konsumentów ograniczenie, o którym mowa w ust. 2 wynika z art. 38 pkt 12 UPK.
- W przypadku, o którym mowa w ust. 1 lit. b, Operator informuje Klienta o możliwości zwrotu Biletów albo utrzymaniu ich ważności na zmienione Wydarzenie.
- Klient podejmuje decyzję w zakresie opisanym w ust. 4 w terminie wskazanym przez Operatora w informacji o zmianie Wydarzenia.
- Brak decyzji Klienta, o której mowa w ust. 4 i 5 powyżej przed wskazanym terminem rozumiany jest jako akceptacja zmienionego Wydarzenia i utrzymanie ważności Biletów.
- W przypadkach, o których mowa w ust. 1 lit. a oraz ust 4-6 w zakresie wyboru zwrotu Biletów, Operator Portalu dokona zwrotu należności Klientowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 10 dni roboczych, w taki sam sposób w jaki Klient opłacił Rezerwację. Opłata Serwisowa nie podlega zwrotowi.
§ 8 Reklamacje
- Wszelkie reklamacje Klienta rozpatrywane są przez Operatora w ciągu maksymalnie 14 dni roboczych i powinny być przesłane na adres poczty elektronicznej reklamacje@ksskaut.pl lub na adres korespondencyjny Operatora.
- Jeśli reklamacja nie jest związana z Operatorem, Portalem lub jego działaniem a dotyczy Organizatora, Operator przekazuje taką reklamację niezwłocznie do Organizatora.
- W przypadku, o którym mowa ust. 2, termin rozpatrzenia reklamacji może być wydłużony i zależy od
Organizatora, a o wydłużeniu czasu rozpatrywania reklamacji Klient zostanie niezwłocznie powiadomiony przez Operatora.
- Ewentualne zwroty i rekompensaty dla Klienta w wyniku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji będą dokonywane w terminie określonym w § 7 ust. 7.
- Wszelkie spory związane z usługami świadczonymi przez Operatora w ramach Portalu będą rozstrzygane przez sądy powszechne.
§ 9 Postanowienia dotyczące Towarów
- Operator zobowiązuje się do dostarczenia Towarów bez wad.
- Klient będący konsumentem ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny tylko w zakresie Towarów w ciągu 14 dni od dnia doręczenia przesyłki z Towarem, z zastrzeżeniem ust. 3.
- Klient będący konsumentem może odstąpić od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia Operatorowi wysłanego pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną do: Klub Sportowy „SKAUT”. z siedzibą w Bielsku-Białej (43-300), przy ulicy 1 Maja 19, numer NIP 9372679292, numer REGON 072342003 lub na adres zbrojownia@ksskaut.pl
- Wzór formularza odstąpienia od umowy, o którym mowa wyżej dostępny jest w Portalu, jednak jego wykorzystanie nie jest obowiązkowe.
- Dla zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy, aby Klient wysłał oświadczenie dotyczące wykonania przysługującego mu prawa przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy Operator zwraca Klientowi wszystkie otrzymane środki dotyczące tej umowy, w tym koszty dostarczenia Towarów (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Operatora), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy.
- Operator dokona zwrotu płatności przy użyciu tego samego sposobu płatności, jaki został wybrany przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie.
- Klient w każdym przypadku nie ponosi żadnych opłat w związku ze zwrotem środków w związku z odstąpieniem od umowy.
- Operator może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Klient odsyła lub przekazuje rzecz do GnP spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. na adres: Klub Sportowy „SKAUT”. z siedzibą w Bielsku-Białej (43-300), przy ulicy 1 Maja 19 niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Operatora o odstąpieniu od umowy.
- Termin, o którym mowa w ust. 11 jest zachowany, jeżeli Klient odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni.
- Klient musi ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy Operatorowi.
- Klient odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
§ 10 Warunki i wymagania techniczne dla świadczenia usług
- Do prawidłowego korzystania z Portalu niezbędne jest korzystanie z aktualnych wersji przeglądarek internetowych zgodnych ze standardem HTML5 z włączoną obsługą JavaScript oraz SSL.
§ 11 Pozostałe postanowienia
- Operator nie ponosi odpowiedzialności z tytułu szkód spowodowanych działaniami lub zaniechaniami Klienta lub innych osób, w szczególności za korzystanie przez nich z Portalu w sposób niezgodny z obowiązującymi przepisami prawa lub Regulaminem.
- Operator nie ponosi odpowiedzialności wobec Klienta za działania Organizatorów, w szczególności za odwołane lub opóźnione Wydarzenia, z zastrzeżeniem postanowień § 7.
- Bilet, który jest nieczytelny, zniszczony lub uszkodzony nie uprawnia Klienta do wstępu na Wydarzenie.
§ 12 Ochrona danych osobowych – polityka prywatności
- Administratorem danych osobowych Klienta jest Operator – Klub Sportowy „SKAUT”. z siedzibą w Bielsku-Białej (43-300), przy ulicy 1 Maja 19, numer NIP 9372679292, numer REGON 072342003.
- Klient może się skontaktować z administratorem danych poprzez e-mail na adres: zbrojownia@ksskaut.pl
- Klient może zażądać drogą dostępu do swoich danych osobowych celem ich sprostowania, usunięcia, przeniesienia, ograniczenia przetwarzania lub może wnieść sprzeciw wobec ich dalszego przetwarzania.
- Dane osobowe, po wygaśnięciu podstaw prawnych do dalszego przetwarzania, ulegają anonimizacji.
- Okres przechowywania danych ustala się zgodnie z celem usług.
- Informacje dotyczące danych osobowych przetwarzanych w procesie Rezerwacji, zakupu oraz dostawy Biletów i Towarów:
- Klient będący osobą fizyczną dokonującą rezerwacji wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w zakresie niezbędnym do dokonania Rezerwacji.
- zakres przetwarzanych danych obejmuje imię, nazwisko, e-mail, telefon, a w przypadku wysyłki Biletów lub Towarów pocztą lub kurierem także ulicę, numer domu, numer mieszkania, kod pocztowy i miasto, numer licencji PZSS, pseudonim klienta, adres IP.
- podstawą prawną przetwarzania jest czynność niezbędna do zawarcia umowy zgodnie z art 6 ust. 1 pkt b), a po zrealizowaniu zamówienia dane są przetwarzane na podstawie art 6 ust. 1 pkt c), f) RODO w powiązaniu z UŚUDE art. 18 ust 1w ramach UŚUDE: art. 19 ust. 2 pkt 1 i 4, Ustawy o rachunkowości z dnia 29 września 1994: art. 74 ust.2 pkt 1 i 3 oraz ustawy Ordynacja podatkowa z dnia 29 sierpnia 1997 r.: art. 32 § 1, art. 86.
- W przypadku, gdy Rezerwacja pozostała nieopłacona, Klient wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu zakończenia Rezerwacji do daty Wydarzenia albo do zakończenia procesu reklamacyjnego.
- W przypadku wysyłki Biletów lub Towarów pocztą lub kurierem, niezbędne dla wykonania umowy jest powierzenie przetwarzania danych operatorowi pocztowemu lub firmie kurierskiej.
- W przypadku dokonywania zapłaty poprzez płatności internetowe, niezbędne dla wykonania umowy jest przekazanie danych imię, nazwisko, email do podmiotu świadczącego usługi akceptacji płatności kartami płatniczymi i/lub przelewów internetowych.
- Klient ma prawo wnieść skargę dotyczącą przetwarzania jego danych przez Operatora do organu nadzorczego: Urzędu Ochrony Danych Osobowych, kontakt do organu nadzorczego umieszczony jest na stronie https://uodo.gov.pl/
§ 13 Okres świadczenia i zakończenie korzystania z usług
- Proces utworzenia konta użytkownika Portalu i zapisu na korzystanie z treści Portalu może być zapoczątkowany alternatywnie:
- Otwarciem strony zbrojownia.ksskaut.pl w przeglądarce Internetowej
- poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego, uruchamianego ze strony głównej Portalu i kliknięcie w przycisk Zapisz.
- Klient potwierdza zapoznanie się z Regulaminem, poprzez oznaczenie odpowiedniego pola na podczas procesu sprzedaży.
- Korzystanie z konta na Portalu jest bezterminowe i bezpłatne.
- Klient może w każdym momencie zamknąć konto poprzez zwrócenie się do administratora portalu na adres zbrojownia@ksskaut.pl.
§ 14 Warunki i wymagania techniczne dla świadczenia usług
- Do prawidłowego korzystania z Portalu niezbędne jest korzystanie z aktualnych wersji przeglądarek internetowych zgodnych ze standardem HTML5 z włączoną obsługą JavaScript oraz SSL.
§ 15 Zasady zmiany Regulaminu
- Operator może dokonać zmian Regulaminu w następujących przypadkach:
- Aktualizacji danych kontaktowych;
- Zmiany zakresu świadczonych usług Portalu;
- Dokonywania zmian związanych z bezpieczeństwem lub ochroną danych osobowych;
- Dostosowywania do zmienionego otoczenia regulacyjnego.
- Zmiana Regulaminu następuje poprzez udostępnienie Klientom nowego tekstu Regulaminu, określającego zmiany Regulaminu, wraz z datą wejścia w życie tych zmian na Portalu.
- Klient może zaakceptować zmianę lub ją odrzucić: Oświadczenie o braku akceptacji dla wprowadzonych zmian odbywa się poprzez wysłanie takiej informacji na adres e-mail: zbrojownia@ksskaut.pl. Niezłożenie oświadczenia, o którym mowa powyżej, w czasie 30 dni jest równoznaczne ze zgodą na zmiany Regulaminu.